Verbeter de kwaliteit van leven

Pilates voor senioren is geschikt voor iedereen die zich senior voelt en zich op een zelfstandige manier kan verplaatsen.

Naarmate je ouder wordt moet je meer moeite doen om fit, sterk en soepel te blijven. Gelukkig zijn de 50plussers van nu niet meer zoals vroeger; ze zijn actief, bewegen veel, zijn nieuwsgierig en staan volop in het leven. Er wordt getennist, gegolfd, gewandeld en gefietst. Ondanks deze actieve levensstijl dienen de eerste kwaaltjes zich aan. De rug wordt stijver, de gewrichten minder soepel en het lichaam herstelt minder snel.

Omdat het lichaam op latere leeftijd wat anders nodig heeft dan een jonger lichaam zijn de oefeningen in deze les aangepast. De oefeningen zijn minder belastend voor de wervelkolom (ivm osteoporose), maar zeker niet minder effectief. Nadruk ligt op een goede houding, rechtop staan, de rugspieren versterken en zorgen dat de gewrichten soepel blijven en het spierkorset sterk. Balansoefeningen zijn een vast onderdeel in deze les om vallen te voorkomen.

Met simpele bewegingsoefeningen, ademhaling- en ontspanningstechnieken kan je de kwaliteit van leven verhogen. Door beweging en ontspanning, zowel fysiek als mentaal, kan je heel wat kwaaltjes voorkomen.

Wanneer?

Iedere dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen

Tijd:

11.30-12.30 uur

Waar:

Amsterdam: Centrum de Roos, PC Hoofstraat 183

Aanmelden:

info@movinglife.nl